6041081604 |
Matemàtiques Competencials |
2020-2021 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
14/10/2020 - 21/5/2021 (30 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ZER Espernallac |
|
c. Major, 35 (Castellserà)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Noguera
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs vol fer arribar a tots els mestres del claustre la formació rebuda per companys del mateix en formacions prèvies dels Mòduls 1,2,3 del AraMat. Els quals aprofundien en els coneixement dels continguts clau de matemàtiques, les dimensions i l’ avaluació per tal de poder treballar a l’aula d’una manera més competencial.
El treball es realitzarà a partir de compartir algunes de les activitats proposades pels Mòduls de l’AraMat. Aquestes activitats es prendran com a base per realitzar la reflexió sobre els continguts clau, la seva didàctica, l’avaluació per dimensions i competències així com es programen les unitats didàctiques a partir dels mateixos.
|
| |
Objectius |
- Fer extensiva i útil a tot el claustre la formació rebuda en els mòduls de l'AraMat.
- Aplicar-ho a l’aula amb el disseny d'activitats de manera contextualitzada, conscient i raonada mitjançant estratègies metodològiques que ajudin a desenvolupar competències de l'alumnat.
- Adaptar les dinàmiques d'aula per dissenyar contextos que plantegin a l'alumne un desafiament amb capacitat de decidir i espais per dirigir la seva indagació.
- Promoure l'prenentatge individual i aprenentatge entre iguals que permeti als estudiants explorar, discutir i construir conceptes, habilitats i actituds per establir relacions de manera significativaamb el món real.
|
| |
Continguts |
Autodiagnosi:
* Aprofundiment en els coneixement dels continguts clau de matemàtiques, les dimensions i l’avaluació per tal de poder treballar a l’aula d’una manera més competencial.
* Familiarització amb les activitats proposades pels Mòduls de l’AraMat que es prendran com a base per a la reflexió sobre els continguts clau, la seva didàctica, l’avaluació per dimensions i competències.
* Coneixement de les programacions les unitats didàctiques a partir dels mateixos
Planificació:
* Els continguts i les dimensions del currículum de matemàtiques: resolució de problemes, raonament i prova, connexions i representació i comunicació.
* La metodologia.
* L’avaluació.
* La programació d’ aula.
Construcció i experimentació:
- Concreció de les actuacions a realitzar durant aquest curs.
- Confecció de materials i dissenys d'activitats propies
- Execució de les actuacions acordades.
|
| |
Formador/a |
Montserrat Bonet, Judit Delgado
|
| |
Avaluació |
* Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de
l’activitat formativa. (Nivell 1)
* Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de
l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
* Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
(Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
El document de valoració final de centre i l'informe de seguiment dels
serveis educatius.
Assistència a un 80% de les sessions, realització de les programacions.
|
| |
E-mail |
crp-noguera@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
14/10/2020 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 11 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 12 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 13 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 14 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 15 |
divendres |
21/05/2021 |
1230 |
1400 |
|
| |